11 juli 2018 | Nieuws

The Smokehouse is zo’n restaurant waar ze het snappen. Dat medewerkers in de bediening ontzettend belangrijk zijn. Als zij er een potje van maken, dan komen gasten niet terug, ook al was het eten nog zo lekker. Alice Koelewijn is mede eigenaar van restaurant The Smokehouse, voorheen Grandcafé Marktzicht in Bunnink-Spakenburg en weet dit als geen ander. Nu er zich steeds meer nieuwe Horecabedrijven op het plein vestigen, is het belangrijk je te onderscheiden van de rest. Een gastvrijheistraining voor de medewerkers is dé manier om dit te doen.

Naast een nieuw concept, is het tijd om het team aan te scherpen. Wat Alice vooral niet wilde was een passieve training waarbij er naar theorie geluisterd zou moeten worden. Het allermooiste resultaat uit de training zou zijn dat de medewerkers zich meer bewust gingen worden van het belang van gastvrijheid.

Hoe groot is het effect van het begroeten van een gast? Wat kan een ‘upselling’ doen voor je omzet? Maakt het uit op welke manier je een drankje aan de gast presenteert, hoe doen we dat hier eigenlijk? Hoe kunnen we zorgen dat iedereen op dezelfde manier met een klacht om kan gaan?

Al deze vragen kwamen tijdens de intake van de training naar voren en daar is de trainer mee aan de slag gegaan om een actieve training op maat te verzorgen. Door middel van verschillende rollenspellen werden de medewerkers zich bewust van hun werkwijze. De training plan je in wanneer het jou en jouw medewerkers het beste uitkomt. Met een aantal tips-en-trucs gaan ze weer met een frisse blik en meer zelfvertrouwen de vloer op. Wij zullen Alice Koelewijn komend jaar nog een keer vragen hoe het nu is en of ze blijvend effect heeft mogen ervaren van deze energieke training.

Wil jij ook een Serviceboost training? Mail naar info@horecaacademie.nl en wij komen graag bij je langs voor een vrijblijvend gesprek.